السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
مشهد المنوم المغناطيسى..... Untitl11
" إدارة المنتدى"

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
مشهد المنوم المغناطيسى..... Untitl11
" إدارة المنتدى"
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
اقرأ القرآن
مطلوب مشرفين
=
المواضيع الأخيرة
» (ذكراللـه): أن سيدنا موسي مصري!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالجمعة أكتوبر 20, 2017 2:54 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (((( خـطـة الشـيـطـان! ))))
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالسبت أكتوبر 07, 2017 7:00 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (أسرار خطيرة جداً ممنوعة من التداول:لخفايا ما يحدث لمصر والعرب!الآن)
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد سبتمبر 03, 2017 8:12 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:08 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: (يكشف للشعـب!وللتاريخ؟) كيف دمرت مصر!وطوق شعبها بالفقر!)
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:05 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» اسرار خطيرة جداً لمخطط إبادة 93 مليون مصري أو تشتتهم لتدمير المنطقة!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد يوليو 16, 2017 5:56 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» تمالى بينسانى
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 10:03 pm من طرف hany4445

» قصيدة صرخة وطن
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 3:03 am من طرف hany4445

» ( نعم أسقطوا الطائـرة الروسية بقنبلـة!فأكشفهم يـا ريـس!)
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 10:30 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» ((( العـبقرية العربية هي الحـل! )))
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 12:06 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» !!! (مـفـاجــآت مـذهــلـة ـ لـن تصـدقـونـهــا! ـ عـن طـيـبـة! وعـبـقـريــة العـرب!) !!!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالجمعة أكتوبر 30, 2015 10:38 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» يـا شعب مصر:المياه ستصبح أغلي من البنزين!نص أوامـر أوباما!في زيارة أثيوبيا
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأربعاء أكتوبر 07, 2015 10:32 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

»  النائب/ محمد فريد زكريا:أمريكا منعت مشروعنا لمحور قناة السويس1984والآن ذو عائد 350 مليار دولار سنوياً!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالسبت أغسطس 08, 2015 1:46 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (( من قتل القادة العرب؟؟! ))
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالثلاثاء أبريل 14, 2015 10:14 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» الخليجيون للمطابخ
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالثلاثاء مارس 17, 2015 8:02 am من طرف nikkigib

» النائب/ محمد فريد زكريا: نبـايـع!ونطالب القادة العرب بمبايعة الملك/ سلمـان زعيماً للعرب!)
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالسبت يناير 24, 2015 10:37 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: يا الـله! ويا رسول الـله! أنقذوا العرب من هذا الـذل والعــار
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالإثنين ديسمبر 29, 2014 10:33 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا:أسرار مذهلة عن تأمر أمريكا علي العرب! والصين!وروسيا!
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالأربعاء ديسمبر 24, 2014 10:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (عاجل من خادم الشعب إلي الرئيس!)
مشهد المنوم المغناطيسى..... Emptyالثلاثاء نوفمبر 18, 2014 5:45 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

الساعة الآن
>

صفحتنا على facebook
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

زوارنا من أين؟
عداد الزوار

مشهد المنوم المغناطيسى.....

مشهد المنوم المغناطيسى..... Empty مشهد المنوم المغناطيسى.....

مُساهمة من طرف زهرة الاسلام الأحد يناير 16, 2011 1:28 pm

مشهد المنوم المغناطيسي

تدخل المعلمة على بنات الصف :
المعلمة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
التلميذات: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
المعلمة: اليوم يا بنات عندنا ضيف وهو الدكتور ناجي وهو طبيب نفسي معاه دكتوراه في التنويم المغناطيسي وهو عايز يعمل معاكم تجارب. مين عايزة تعمل الأول؟
منى: أنا يا أبلة.
الطبيب: ماشي اتفضلي واقعدي على الكرسي. بصي للميداليه دي... نامي... نامي
(البنت تغمض عنيها ثم تفتحها)
الطبيب: انتي مين؟
منى: (تقفز وتنط في كل مكان) أنا بيكاتشو... بيكا بيكا أش أين أنت يا أش... هيا بسرعة لنقاتل عصابة الرداء الأبيض بيكا بيكا..
المعلمة: إيه ده يا دكتور، صحيها بسرعة.
الطبيب بيكاتشو تعالي هنا
منى: أش هيا.. هيا لنقاتل عصابة الرداء الأبيض
الطبيب: لأ يا بيكاتشو تعالي هنا...
(يصفق بيديه استيقظي وتستيقظ الفتاه)
المعلمة: إيه اللي حصل ده يا دكتور ممكن تفسر لنا..
الطبيب: الحقيقة، كتير من الأولاد سيطر عليهم الكرتون والافلام والخياليه اللي بيشوفوها من غير أي حدود أو مراقبة من أهلهم فتسبب ذلك انهم يعيشوا الخيالات دي بكل أحاسيسهم وكيانهم.
المعلمة: بس هو ده ليه تأثير عليهم في المستقبل؟
الطبيب: طبعاً حيؤثر في نموهم العقلي وتفكيرهم وتركيزهم في المذاكره وكمان في حياتهم العمليه في المستقبل فسيبقواا خياليين ومش حيقدروا يحكمواعلي الناس ال بيتعاملوا معاهم حكم سليم.
منى: لأ لأ مش عايزة أبقى كده أنا حاتفرج بس على كل ما يفيدني وينفعني وينمي عقلي..
المعلمة: مين عايزة تعمل التجربة التانية؟
عبير: أنا يا أبلة..
الطبيب تعالي اقعدي على الكرسي ده, يللا, ركزي كويس في الميداليه دي... نامي ... نامي...
عبير: (وهي تدور) أنا سندريلا... آه انت أميري (تتعلق به) يللا خدني على حصانك الأبيض وطير بي...طير بي في عالم الاحلام.
الطبيب: سندريلا...
عبير: نعم يا أميري...
الطبيب: (يصفق بيديه) استيقظي
(تستيقظ البنت)
عبير: ايه ده, أنا قلت ايه؟
المعلمة: فسرلنا يا دكتور ايه اللي حصل؟
الطبيب: هذه فتاه رومانسية حالمة وبتتفرج على أفلام رومانسية وتقرأ قصص عاطفيه كتير فعاشت معاها بكل كيانها وتخيلت انها إحدى شخصيات القصص دي بس هي لو استمرت كده ستقع في مشاكل كتير...
المعلمة: كيف؟
الطبيب: لانها ستتكون عندها صورة خياليه عن صورة زوج المستقبل والتي لن تجدها في الواقع فيحصل عندها اضطراب بين الواقع والخيال فلن تحسن اختيار الزوج...
عبير: لأ لأ أنا ساحمي نفسي من المشاكل دي ولن اتفرج أو أقرأ أي حاجة رومانسية تاني وحاتفرج واقرأ اللي ينفعني بس..
الطبيب: يللا نعمل آخر تجربة..
المعلمة: تعالي يا هادية...
الطبيب: بصي في الميداليه دي... نامي... نامي... واصحي وقوليلي انتي مين؟
هاديه: أنا هاديه حامد.
الطبيب: وأنا مين؟
هاديه: انت الدكتور ناجي.
الطبيب: طيب انتي عايزة تطلعي ايه لما تكبري..؟
هاديه: عايزة أدخل كلية الصيدله..
الطبيب: ولماذا الصيدله بالذات؟
هادية: علشان أنا عايزة أشارك في صناعة الأدوية للمسلمين بأقل سعر وأفضل الأنواع وأعمل تجارب لاستخراج وصنع أنواع من الأدوية من أعشاب طبيعية غير ضارة..
الدكتور: وليه تتعبي نفسك؟ فأمريكا والدول الغربية بتصدر لنا الأدوية وعندها إمكانيات حديثة بتعمل أبحاث والأدوية توصلنا من غير مجهود ولا تعب..
هاديه: هي دي رسالتي اللي انا باؤمن بها..
الطبيب: وايه هي؟
هاديه: اني لا اترك اي انسان غير مسلم يتاجر في صحتنا وانهم يستغلوا ضعفنا ومرضنا فيبيعونا أدوية بأسعار كبيرة جدا فنري أهلنا وهم بيموتوا أمام اعيننا بسبب فقرهم ولانهم لا يستطيعواان يشتروا الأدوية واحنا في نفس الوقت ممكن نصنعه ونبيعه بنصف الثمن بتاعه فلايستطيع ا حد يهددنا أنه يقطع عننا الدواء وما فيش أي حد يقدر يساومنا على صحتنا...
المعلمة: ما شاء الله بارك الله فيكي يا هاديه...
الطبيب: (يصفق بيديه) اصحي..
المعلمة: فسر لنا يا دكتور..
الطبيب: هاديه بنت واعيه متزنة قوية الشخصية وأكيد وراءها والدين عظيمين جدا عندهم إحساس قوي بها هيمشهد المنوم المغناطيسي

تدخل المعلمة على بنات الصف :
المعلمة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
التلميذات: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
المعلمة: اليوم يا بنات عندنا ضيف وهو الدكتور ناجي وهو طبيب نفسي معاه دكتوراه في التنويم المغناطيسي وهو عايز يعمل معاكم تجارب. مين عايزة تعمل الأول؟
منى: أنا يا أبلة.
الطبيب: ماشي اتفضلي واقعدي على الكرسي. بصي للماديلية ديه... نامي... نامي
منى: (تقفز وتنط في كل مكان) أنا بيكاتشو... بيكا بيكا أش أين أنت يا أش... هيا بسرعة لنقاتل عصابة الرداء الأبيض بيكا بيكا..
المعلمة: إيه ده يا دكتور، صحيها بسرعة.
الطبيب بيكاتشو تعالي هنا
منى: أش هيا.. هيا لنقاتل عصابة الرداء الأبيض
الطبيب: لأ يا بيكاتشو تعالي هنا...
(يصفق بيديه وتستيقظ الفتاه)
المعلمة: إيه اللي حصل ده يا دكتور ممكن تفسر لنا..
الطبيب: الحقيقة، كتير من الأولاد سيطر عليهم الكرتون والافلام والخياليه اللي بيشوفوها من غير أي حدود أو مراقبة من أهلهم فاتسبب كده انهم يعيشوا الخيالات ديه بكل أحاسيسهم وكيانهم.
المعلمة: بس هو ده ليه تأثير عليهم في المستقبل؟
الطبيب: طبعاً حيؤثرفي نموهم العقلي وتفكيرهم وتركيزهم وكمان في حياتهم العمليه في المستقبل فحيفضلوا خياليين ومش حيقدروايحكمواعلي الناس اليتعاملوا معاهم حكم سليم.
منى: لأ لأ مش عايزة أبقى كده أنا هتفرج بس على كل ما يفيدني وينفعني وينمي عقلي..
المعلمة: مين عايزة تعمل التجربة التانية؟
عبير: أنا يا أبلة..
الطبيب تعالي اقعدي على الكرسي ده, يللا, ركزي كويس في الماديليه ديه... نامي ... نامي... واصحي وقوليلي انتي مين...
عبير: (وهي تدور) أنا سندريلا... آه انت أميري (تتعلق به) يللا خدني على حصانك الأبيض وطير بي...
الطبيب: سندريلا...
عبير: نعم يا أميري...
(تستيقظ البنت)
عبير: ايه ده, أنا قولت ايه؟
المعلمة: فسرلنا يا دتور ايه اللي حصل؟
الطبيب: ديه فتاه رومانسية حالمة وبتتفرج على أفلام رومانسية وتقرأ قصص عاطفيه كتير فعاشت معاها بكل كيانها وتخيلت انها إحدى شخصيات القصص ديه بس هي لو استمرت كده هتقع في مشاكل كتير...
المعلمة: كيف؟
الطبيب: لانها هتكون عندها صورة خياليه عن صورة زوج المستقبل واللي مش هتلاقيها في الواقع فيحصل عندها اضطراب بين الواقع والخيال فما تحسنش اختيار الزوج...
عبير: لأ لأ أنا هحمي نفسي من المشاكل ديه ومش هتفرج أو أقرأ أي حاجة رومانسية تاني وهتفرج واقرأ اللي ينفعني بس..
الطبيب: يللا نعمل آخر تجربة..
المعلمة: تعالي يا هادية...
الطبيب: بصي في المداليه ديه... نامي... نامي... واصحي وقوليلي انتي مين؟
هاديه: أنا هاديه حامد.
الطبيب: وأنا مين؟
هاديه: انت الدكتور ناجي.
الطبيب: طيب انتي عايزة تطلعي ايه لما تكبري..؟
هاديه: عايزة أدخل كلية الصيدله..
الطبيب: وليه الصيدله يعني؟
هادية: عشان أنا عايزة أشارك في صناعة الأدوية للمسلمين بأقل سعر وأفضل الأنواع وأعمل تجارب لاستخراج وصنع أنواع من الأدوية من أعشاب طبيعية غير ضارة..
الدكتور: وليه تتعبي نفسك؟ فأمريكا والدول الغربية بتصدرلنا الأدوية وعندها إمكانيات حديثة بتعمل أبحاث والأدوية توصللنا من غير مجهود ولا تعب..
هاديه: هي ديه رسالتي اللي انا باؤمر بيها..
الطبيب: وايه هي؟
هاديه: اي ما اخليش اي انسان غير مسلم يتاجر في صحتنا وانهم يستغلوا ضعفنا ومرضنا فيبيعونا أدوية بأسعار كبيرة جدا فنشوف أهلنا وهم بيموتوا أمام عينينا بسبب فقرهم وان هم ما يقدروش يشتروا الأدوية واحنا في نفس الوقت ممكن نعمله ونبيعة بنص الثمن بتاعه فمافيش حد يهددنا أنه يقطع عننا الدواء وما فيش أي حد يقدر يساومنا على صحتنا...
المعلمة: ما شاء الله بارك الله فيكي يا هاديه...
المعلمة: فسر لنا يا دكتور..
الطبيب: هاديه بنت واعيه متزنة قوية الشخصية وأكيد ورءاها والدين عظيمين جدا عندهم إحساس قوي بمشاكل الامة الاسلاميه وهم يغرسوا فيها حب مساعده العالم الاسلامي وتنفيذ حلمها الكبير.

المعلمه. شكرا لك يا دكتور نتمني زيارتك مره اخري.

زهرة الاسلام
زهرة الاسلام
عضو فعال
عضو فعال

عدد الرسائل عدد الرسائل : 296
العمر العمر : 32
الموقع الموقع : فى الجنة ان شاء الله
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : القراءة والكتابة
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 29/06/2010

- مواضيع مماثلة