السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Untitl11
" إدارة المنتدى"

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Untitl11
" إدارة المنتدى"
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
اقرأ القرآن
مطلوب مشرفين
=
المواضيع الأخيرة
» (ذكراللـه): أن سيدنا موسي مصري!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالجمعة أكتوبر 20, 2017 2:54 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (((( خـطـة الشـيـطـان! ))))
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالسبت أكتوبر 07, 2017 7:00 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (أسرار خطيرة جداً ممنوعة من التداول:لخفايا ما يحدث لمصر والعرب!الآن)
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد سبتمبر 03, 2017 8:12 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:08 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: (يكشف للشعـب!وللتاريخ؟) كيف دمرت مصر!وطوق شعبها بالفقر!)
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:05 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» اسرار خطيرة جداً لمخطط إبادة 93 مليون مصري أو تشتتهم لتدمير المنطقة!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد يوليو 16, 2017 5:56 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» تمالى بينسانى
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 10:03 pm من طرف hany4445

» قصيدة صرخة وطن
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 3:03 am من طرف hany4445

» ( نعم أسقطوا الطائـرة الروسية بقنبلـة!فأكشفهم يـا ريـس!)
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 10:30 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» ((( العـبقرية العربية هي الحـل! )))
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 12:06 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» !!! (مـفـاجــآت مـذهــلـة ـ لـن تصـدقـونـهــا! ـ عـن طـيـبـة! وعـبـقـريــة العـرب!) !!!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالجمعة أكتوبر 30, 2015 10:38 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» يـا شعب مصر:المياه ستصبح أغلي من البنزين!نص أوامـر أوباما!في زيارة أثيوبيا
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأربعاء أكتوبر 07, 2015 10:32 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

»  النائب/ محمد فريد زكريا:أمريكا منعت مشروعنا لمحور قناة السويس1984والآن ذو عائد 350 مليار دولار سنوياً!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالسبت أغسطس 08, 2015 1:46 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (( من قتل القادة العرب؟؟! ))
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالثلاثاء أبريل 14, 2015 10:14 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» الخليجيون للمطابخ
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالثلاثاء مارس 17, 2015 8:02 am من طرف nikkigib

» النائب/ محمد فريد زكريا: نبـايـع!ونطالب القادة العرب بمبايعة الملك/ سلمـان زعيماً للعرب!)
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالسبت يناير 24, 2015 10:37 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: يا الـله! ويا رسول الـله! أنقذوا العرب من هذا الـذل والعــار
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالإثنين ديسمبر 29, 2014 10:33 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا:أسرار مذهلة عن تأمر أمريكا علي العرب! والصين!وروسيا!
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالأربعاء ديسمبر 24, 2014 10:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (عاجل من خادم الشعب إلي الرئيس!)
حكايتك مع قسم الإعلام ؟ Emptyالثلاثاء نوفمبر 18, 2014 5:45 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

الساعة الآن
>

صفحتنا على facebook
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

زوارنا من أين؟
عداد الزوار

حكايتك مع قسم الإعلام ؟

13082009

مُساهمة 

جديد2 حكايتك مع قسم الإعلام ؟

دى طبعا مدونة خاصة بمنتدانا ...........

.. كل واحد قبل نتيجة الثانوية كان حاطط فى دماغة كلية معينة .... أما بعد النتيجة ..........ويفيد باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااايه الندم يا ندم ياندم ..... ههههه .... كل واحد يحكيلنا حكايته بقى مع قسم الإعلام وايه الصدفة السعيدة اللى خلتك تدخل القسم ده بالذات أو الكلية دى حتى ... . هبدأ أنا ... ولا بلاش .. أستنى شوية.
Omar Fathy
Omar Fathy
مدير المنتدى
مدير المنتدى

عدد الرسائل عدد الرسائل : 729
العمر العمر : 53
الموقع الموقع : منيا القمح - شرقية
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : Graphic & Ads Designer و الحمد لله
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 04/03/2009

https://shabab-e3lam.alafdal.net

مُشاطرة هذه المقالة على: reddit

حكايتك مع قسم الإعلام ؟ :: تعاليق

الملاك البرىء

مُساهمة الخميس أغسطس 13, 2009 12:50 am من طرف الملاك البرىء

[center]اولا كل سنة وانت طيب ثانيا شكرا على الموضوع
انا دخلت قسم الاعلام علشان كنت مش محددة الكلية اللى عايزة ادخلا بس كنت حابة الاعلام وبعدين كرهته شكرااااااااااااا

مُساهمة الخميس أغسطس 13, 2009 1:09 am من طرف ????

انا بقى كان هدفى وانا فى الثانوية العامية انى اجيب مجموع بعد الخيبة التقيلة اللى فى تانية

وماكنتش اعرف انا هدخل ايه خالص

وبعد كده نزل التنسيق وخيرونى بين تجارة واداب فدخلت اداب وماكنتش اعرف انه فى قسم اعلام اصلا اكتشفت ده بالصدفة البحتة

وبعدين لقتهم بيرشحولى قسم فرنساوى مع انى كنت معجبة بقسم الاعلام ولكن كان لمدرس الفرنساوى دوره الكبير فى التاثير والرن على الموبيل بتاعى للاطمئنان هل دخلت وكتبت الرغبات وهو طمنى خالص انه هيبقى معايا وخلاص جهزت نفسى لانى ابقى زميلة لمدرس الفرنساوى

وجاءت المفاجئةانى كنت خليت الفرنساوى رغبة اولى واعلام رغبة تانية

ومع حسن الحظ والحمد لله قبلونى فى قسم الاعلام وضاعت احلام فى الخيال وناس وحاجات وبتاعات وكده يعنى الفيلم الهندى ده

وخلاص وتة توتة فرغت الحدوتة حلوة ولا منتوتة

انا رايى انها زى الزفت وقولو قصصك بقى

مُساهمة الخميس أغسطس 13, 2009 10:53 am من طرف ????

اولا شكرا على الموضوع الجميل ده ياعمر
انا بقى حكايتى حكاية دخلت الثانوية العايمة على اساس انى ان شاء الله اجتهد وكان حلمى انى ادخل كلية حاسبات ومعلومات بس طبعا زى ما انتوا عارفين قاعدة الثانوية العايمة لن تدخل الكلية التى تريدهاف دخلت كلية تجارة بس ربنا مش وفقنى فيها لانى اصلا مش بحب المجال ده بعد كده بقى حولت اداب ومش كتبت فى الرغبات غير قسم اعلام والحمد الله عشان فعلا اتعرفت على اشخاص زيكوا
ارجو ان تكونوا استمتعوا من هذه القصة وشكرا

ملكة الإعلام

مُساهمة الخميس أغسطس 13, 2009 12:36 pm من طرف ملكة الإعلام

انا كنت مقتنعه انى ادخل علم اجتماععلشان اكون مع صحابى
بس القدر بقى وطبعا الحمد لله انى دخلت اعلام
وشكرا على الموضوع

◄♥♥ سحر العيون ♥♥►

مُساهمة الخميس أغسطس 13, 2009 7:31 pm من طرف ◄♥♥ سحر العيون ♥♥►

في البداية أحب أشكرك على الموضوع لأنه بجد جميل و تووووووووووووحفة كان فين من زماااااااااااااااااااااااااااان ؟؟؟!!!

سوف أحكي قصتي ( احكي يا شهرزاد )

بصوا يا جماعة أنا من و أنا في أولى ثانوي كنت بقول أنا عايزة ادخل إعلام في مصر أو آداب إعلام الزقازيق و بصراحة كنت بافضل الزقازيق بدل مرمطة مصر و الزقازيق سهلة يعني المسافة قصيرة ( تلت ساعة ) بسيطة و الأهم من ده كله علشان أكون مع صحابي و يكون ليا صحاب كمان قريبين مني .
و اللي حصل إن مجموعي ماجبش إعلام مصر علماً بإني كنت أدبي من الأول و جبت 88% و حاجة من عشرة من غير المستوى الرفيع و اللي يضحك اني كنت باخد فيه درس طول السنة و الآخر مادخلتش الامتحان ( أصلي كان عندي صداع و الجو كان حر )ههههههههههههههه و بعدين مش فارقة يعني .

ملحوظة رفيعة : أنا مجموعي مش كويس أوي علشان كله من التاريخ كنت و مازلت بكرهه أما باقي المواد جبت علم نفس خمسين _ جيولوجيا 47 علشان قريت سؤال غلط _ عربي 49_ فرنساوي كان امتحان مؤسف 47 _ انجليزي 46 ( كل صحابي كانوا بياخدوا درس عند مدرس اسمه سكر حلوة الدنيا سكر هههههههههههه و أنا كنت باخد عند واحد تاني عندنا
في البيت و كان بيقولي ادخلي قسم إنجليزي ) بلاش اقتصاد و إحصاء هههههههه كفاية كده .

ما علينا المهم كتبت أول رغبة آداب الزقازيق و طبعا دخلتها و بعدين كتبت أول رغبة إعلام و دخلته الحمد لله و معايا صحابي و باحضر كل المحاضرات و بذاكر كويس جداً و باعمل اللي عليا و الباقي على ربنا سبحانه و تعالي بسم الله الرحمن الرحيم " إن الله لا يضيع أجر من أحسن عملا " صدق الله العظيم و الحمد لله جبت 149 جيد احتمال مرتفع و حسبي الله و نعم الوكيل لو الواحد ياخد حقه هيبقى معيد بس ازاي ؟؟؟!!! احنا اتجننا و لا إيه ازاي عايزين ناخد حقنا !!!!!!!
و أموت و اعرف تقديري في كل مادة خصوصاً علشان د/ أسما بعد التعب ده كله و الأخبار المطبوعة بالصور و البحث اللي كتبته من المراجع كلمة كلمة على الكمبيوتر لما جالي حول . هههههههههههههههههه

و دلوقتي طبعاً محتارة أدخل صحافة و لا إذاعة أنا بحب الأخبار جداً و إسلوب كتابتها و الصور و في نفس الوقت عاوزة إذاعة .

و توتة توتة خلصت الحدوتة .

مولاااااااااااااااااااااااااااااااااي

مُساهمة الجمعة أغسطس 14, 2009 11:04 pm من طرف ????

ياريت بقى نعرف ايه حكايتك مع الزمان يا استاذ عمر ...... قصدى مع قسم الاعلام

وياريت تجاوب على سؤالى فى الدردشة الجديدة

Omar Fathy

مُساهمة الإثنين أغسطس 17, 2009 12:54 am من طرف Omar Fathy

معلشوا اتأخرت عليكم ........
حكايتى ... بسيطة .

أنا بقى كان أملى انى أدخل فنون جميلة بعد ما ضاع الأمل فى كلية علمية .... مش هقولكم علشان كنت الأول ع المدرسة لحد اولى ثانوى والكلام ده لانه خلاص ماضى ....لا.

أنا بقى كان أمل حياتى أدخل فنون جميلة قسم ديكور أو جرافيك . لكن الحمد لله حققت اللى كان نفسى فيه بس بطريقة تانية.
امتحنت القدرات وجبت عشرة فنون وعشرة عمارة . من عشرة طبعا .. ده بعد اللى شفناه فى امتحان الرياضة والفيزياء وكده .. بردو ما علينا ... للأسف ضاع الأمل ... ومن بعدها ولحد وقت قريب جدا كنت عايش فى شبه غيبوبة .... المهم ما كنتش أعرف عن حاجه اسمها قسم اعلام فى اداب قالولى روح تجارة .. رفضت تماما وحتى ما كتبتهاش فى الرغبات ... المهم كنت ناوى ادخل انجليزى او فرنساوى.. بس بعد شوية كده حبيت أشوف ايه القسم ده اللى اسمه اعلام سألت وعرفت انه كويس حبيت القسم ده .. لكن للأسف كان فى ناس كتير بيحبطونى .. لحد ما خلونى قررت اقرر اكتب فى الرغبات فرنساوى مش انجليزى حتى .. رحت وخلاص هكتب الرغبات لكن فضلت شوية افكر كان معايا واحد صاحبى سألته أكتب ايه راح شاتمنى وقاللى انت أهبل يابنى .. انت عايز تدخل اعلام ادخل ومالكش دعوه باللى بيقولوه ... انت ايه ياعم ..وشخط فيا كده ... رحت رايح كاتب اعلام ورصيت بقيت الرغبات وخلاص ...على فكرة انا كنت جايب 84 علمى رياضة ودخلت انتساب والحمد لله أنا كده حولت انتظام .. وكده خلصت الحكاية وبعدين رحت حضرت أول محاضرة وكانت للدكتور: محمد غريب

بس كده ..... طولت عليكم .... انتوا اللى جنيتوا على نفسكم.

◄♥♥ سحر العيون ♥♥►

مُساهمة الإثنين أغسطس 17, 2009 1:47 am من طرف ◄♥♥ سحر العيون ♥♥►

حلوة القصة مش طويلة و لا حاجة

إمال بتاعتي تبقى إيه أنا بيتهيألي كده مفيش حد قراها أساساً

بس الخط صغير أوي حرام عليك

reem بقايا قلب طيب

مُساهمة الإثنين أغسطس 17, 2009 6:42 pm من طرف reem بقايا قلب طيب

انا بقى حكايتى مع القسم دا كانت حكاية ..
اسمعوا بقى حكايتى :

كانت امنيتى حياتى ادخل كلية سياحة وفنادق ,بس مفيش نصيب
..
ايام التنسيق ما نزل ,انا المفروض كنت مرحلة اولى .,بس كنت متلغبطة اوى ومش عارفة انا مرحلة اولى ولا تانية ..

المهم لما روحت اقدم قالولى انتى مرحلة اول وروحى المكتب الرئيسى بدل ما تدخلى كلية اقل من المفروض تدخليها ..

وفعلا روحت ,ولقيت نفسى جايبة اداب انتظام ,ودخلتها ,كلهم اقنعونى انى ادخل اى قسم لغات ,عشان كله شايفة اللغات مستقبل وكده ..
بس انا لما لقيت انه فى قسم اعلام,عجبنى وقررت انى ادخل,والحمد لله انا دلوقتى فى سنة رابعة ,

وربنا يوفقنا كلنا يارب ..

تقبلوا مرورى..

توأم الروح

مُساهمة الإثنين أغسطس 17, 2009 10:02 pm من طرف توأم الروح

السلام عليكم
ازيكم يا شباب اعلام
بصراحه الموضوع عجبنى اوى وانا قصتى بسيطه جدا
انا كنت علمى رياضى وكنت عايزة حاسبات ومعلومات لكن التنسيق جالى رياض اطفال القاهرة من غير ما اختارولطول المسافه حبيت احول وقلت لاهلى الكليه اللى ربنا كتبهالى هدخلها وبابا حولى اداب من غير ما اختار وبعدين دخلت قسم انجليزى وقعدت فيه شهر تقريبا ويوم ما كنت هشترى الكتب كلها على بعضها
واحده صحبتى قالتلى اروح معاها تدور على اسمها عشان الاسامى نزلت
ووانا بشوف اسمها فى قسم اعلام لقيت اسمى
ومشترتش الكتب طبعا وبدأت احضر والحق نفسى
ونتيجتى الترم الاول جيد جدا الا درجه
قصه تضحك صح؟

مُساهمة الأحد نوفمبر 01, 2009 1:36 pm من طرف ????

حبيت اجدد الموضوع ونشوف الوجوه الجديدة فى المنتدى حكايتها ايه مع قسم الاعلام

ايمى

مُساهمة الأحد نوفمبر 01, 2009 4:16 pm من طرف ايمى

اااااااااااااه فكرتونى بالذى مضى
انا معترفة ان كل انسان بياخد حقه مش اكتر ولا اقل
علشان كدا نتيجه الثانوية مش كانت صدمه بالنسبة ليا
المهم:- الاداب كانت رغبتى الاولى وبالفعل كانت من نصيبى
اما الاعلام فكانت رغبتى التانية وكان قبلها انجليزى و ده من سوء حظى طبعا .ولما عرفت ان الانجليزى اخد من 45 فى البداية زعلت لكن لما حضرت فى الاعلام وبقى ليا اصحاب فيه وعرفت ناس من المنتدى وحبيتهم واتمنى انهم يكونوا حبونى قد حبى ليهم ساعتها بس عرفت انهم قبلونى فى الانجليزى بعد ما كنت خلاص فقدت الامل فيه ...قلت مش مشكلة احول وارجع اعلام لكن لما رجعت البيت وقلتلهم انى عاوزة احول اعلام قالولى ان الانجليزى هو المستقبل وان اى حد اكيد بيتمناه ودى كانت اكبر صدمة ....حسيت بعدها ان كل حاجه بحبها بتبعد عنى
ولانى مش حابة الانجليزى يعتبر مش باذاكره خالص او باذاكر من غير تركيز وطبعا مفيش فهم وربنا يستر
انا باحاول احبب نفسى فيه لان ده قدرى ولانى مش هاعرف انجز فيه الا اذا كنت فعلا حباه وحابه الدراسه فيه
انا اسفة اذا كنت ضايقتكوا بحكايتى مع الاعلام لكن اعمل ايه كان لازم القى حد احكيله والا هاطق

مُساهمة الأحد نوفمبر 01, 2009 4:53 pm من طرف ????

انا بقي حكايتي طويلة شويه
في تانية ثانوي جبت 93 % وفي تالتة اتوكست جامد بعد ما كنت راسم علي هندسة يلا نصيبي ودخلت تجارة
عديت اولي وفي تانية جالي تعب في ضهري وغضروف وليلة طويلة ومحضرتش الامتحانات وتعب نفسي وكرهت تجارة وحولت اداب والحمد لله نفسيا ارتحت لقسم الاعلام وربنا يسهل بقي فيه

مُساهمة الإثنين نوفمبر 02, 2009 3:22 pm من طرف ????

لسه يا جماعة عاوزين نعرف باقى حكايات قسم الاعلام

كل مرة الموضوع يختفى؟

ايمى

مُساهمة الثلاثاء نوفمبر 03, 2009 3:47 pm من طرف ايمى

يا ريت يا جينول تحكيلنا حكايتك مع الاعلام وليه مش دخلتى انجليزى مع ان شكلك بتحبيه على الاقل كان يبقى ليا اصحاب فى نفس القسم

سندريلا

مُساهمة الخميس نوفمبر 05, 2009 10:21 pm من طرف سندريلا

حلوه الاغنيه ياعمر؟ههههههه
انت ليه بتفكرنا بس؟
انت عايزنا ننتحر ده قدرنا وخلاص
وبعدين ليه تستنى شويه
قر واعترف وقول يابطل انت الاول

- مواضيع مماثلة