السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
شكرا  ياقمر؟! Untitl11
" إدارة المنتدى"

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

السلام عليكم ، شكرا لزيارتك منتدى شباب إعلام ، نتمنى أن تكون فى أطيب حال .
إذا كنت عضوا فى منتدى شباب إعلام ، اضغط دخول .
وإن لم تكن ، فيسعدنا اشتراكك معنا وانضمامك إلى أسرة منتدى شباب إعلام .
شكرا  ياقمر؟! Untitl11
" إدارة المنتدى"
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
اقرأ القرآن
مطلوب مشرفين
=
المواضيع الأخيرة
» (ذكراللـه): أن سيدنا موسي مصري!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالجمعة أكتوبر 20, 2017 2:54 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (((( خـطـة الشـيـطـان! ))))
شكرا  ياقمر؟! Emptyالسبت أكتوبر 07, 2017 7:00 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (أسرار خطيرة جداً ممنوعة من التداول:لخفايا ما يحدث لمصر والعرب!الآن)
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد سبتمبر 03, 2017 8:12 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:08 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: (يكشف للشعـب!وللتاريخ؟) كيف دمرت مصر!وطوق شعبها بالفقر!)
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا: رسالة للشعب: في غفلتنا نجح مخطط إبادة شعب مصر!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد يوليو 30, 2017 5:05 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» اسرار خطيرة جداً لمخطط إبادة 93 مليون مصري أو تشتتهم لتدمير المنطقة!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد يوليو 16, 2017 5:56 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» تمالى بينسانى
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 10:03 pm من طرف hany4445

» قصيدة صرخة وطن
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأحد أغسطس 28, 2016 3:03 am من طرف hany4445

» ( نعم أسقطوا الطائـرة الروسية بقنبلـة!فأكشفهم يـا ريـس!)
شكرا  ياقمر؟! Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 10:30 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» ((( العـبقرية العربية هي الحـل! )))
شكرا  ياقمر؟! Emptyالجمعة نوفمبر 20, 2015 12:06 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» !!! (مـفـاجــآت مـذهــلـة ـ لـن تصـدقـونـهــا! ـ عـن طـيـبـة! وعـبـقـريــة العـرب!) !!!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالجمعة أكتوبر 30, 2015 10:38 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» يـا شعب مصر:المياه ستصبح أغلي من البنزين!نص أوامـر أوباما!في زيارة أثيوبيا
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأربعاء أكتوبر 07, 2015 10:32 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

»  النائب/ محمد فريد زكريا:أمريكا منعت مشروعنا لمحور قناة السويس1984والآن ذو عائد 350 مليار دولار سنوياً!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالسبت أغسطس 08, 2015 1:46 am من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (( من قتل القادة العرب؟؟! ))
شكرا  ياقمر؟! Emptyالثلاثاء أبريل 14, 2015 10:14 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» الخليجيون للمطابخ
شكرا  ياقمر؟! Emptyالثلاثاء مارس 17, 2015 8:02 am من طرف nikkigib

» النائب/ محمد فريد زكريا: نبـايـع!ونطالب القادة العرب بمبايعة الملك/ سلمـان زعيماً للعرب!)
شكرا  ياقمر؟! Emptyالسبت يناير 24, 2015 10:37 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب/ محمد فريد زكريا: يا الـله! ويا رسول الـله! أنقذوا العرب من هذا الـذل والعــار
شكرا  ياقمر؟! Emptyالإثنين ديسمبر 29, 2014 10:33 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» النائب محمد فريد زكريا:أسرار مذهلة عن تأمر أمريكا علي العرب! والصين!وروسيا!
شكرا  ياقمر؟! Emptyالأربعاء ديسمبر 24, 2014 10:06 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

» (عاجل من خادم الشعب إلي الرئيس!)
شكرا  ياقمر؟! Emptyالثلاثاء نوفمبر 18, 2014 5:45 pm من طرف النائب محمد فريد زكريا

الساعة الآن
>

صفحتنا على facebook
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

زوارنا من أين؟
عداد الزوار

شكرا ياقمر؟!

4 مشترك

عاجل شكرا ياقمر؟!

مُساهمة من طرف ???? السبت ديسمبر 25, 2010 11:00 pm

اذا كان هذا الرد من قبل فتاة ترد على فتاة اخرى فهذا شىء عادى جدا ولكن اذا كان هذا الرد من قبل احد الشباب الى فتاة فهذا يعتبر تجاوز للحدود لايجب السماح به ابدا وقد حدثت مشكلة بسبب هذا الموضوع من قبل لو تتذكروا حيث كان هناك بعض التجاوزات من بعض الاعضاء تحدث فى الشات وحدث وحدث وانتهى الامر وانتهت التجاوزات الى حد ما ولكن عادت التجاوزات مرة اخرى منذل اسبوع تقريبا وهذه المرة ليست فى الشات ولكن فى رد على مواضيع يعنى على عينك ياتاجر زى ما بيقولوا اللى عاوز اقوله وانبه عليه هو ان يلتزم كل الاعضاء بالحدود والاداب فى الرد على اى موضوع او اثناء تحدثه فى الشات لاننى لن اسمح بهذه التجاوزات مرة اخرى كما فى السابق وبوجه رسالة للاعضاء الذين تجاوزوا الحدود سواء فى السابق او فى الوقت اللاحق وهموا عارفين نفسهم واقول لهم تاكد ان اى كلمة ترد بيها على فتاة فى اى منتدى او اثناء تحدثك معها فى الشات ان هناك شخص يقول لـ اختك او قريبتك نفس الكلام الذى قلنه لهذه الفتاة لان القاعدة معروفة كما تدين تدان واحد هيتفسلف ويقولى انا بقول الكلمة دى بحسن نية ولو واحد بيقولها لـ اختى بحسن نية مفيش مانع هقوله القاعدة معرفوة برضه النية الصالحة لاتصلح العمل الفساد مع ان نيته غير صالحة وليس كما يزعم وايضا اذكركم بقول الله تعالى (( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ)) يعنى كلمة كلمة بنقولها او بنكتبها بتتايد واما تكون محسوبة لينا او محسوبة علينا وايضا اذكركم بحديث الصادق الذى لاينطق عن الهوى صلى الله عليه وسلم (رُُب كلمة لا يُلقي لها صاحبها بالاً تهوي به في النار سبعين خريفاً )

????
زائر

عاجل رد: شكرا ياقمر؟!

مُساهمة من طرف al 3amry group السبت ديسمبر 25, 2010 11:05 pm

يخيربيت عقللك يا محمد
ايه يابنى الكلام الجامد ده
وبصراحه انا مش قادر اتكلم فى اى حاجه غير لما اشوفك واقعد معاك

al 3amry group
مشرف
مشرف

عدد الرسائل عدد الرسائل : 69
العمر العمر : 34
الموقع الموقع : عايش جوه محلى
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : هارد وير وسوفت وير (مدمن صيانه)
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 15/12/2010

مُساهمة من طرف Omar Fathy السبت ديسمبر 25, 2010 11:11 pm

أولا يا محمد يعنى ايه مش هتسكت عليه
ثانيا يا جبيبى ربنا قال فى كتابه العزيز
" ادع الى سبيل ربك بالحكمة و الموعظة الحسنة "

أنا بصراحة زهقت منك مش عارف اعمل معاك ايه ، انت خلاص بقيت عدوانى على الآخر
Omar Fathy
Omar Fathy
مدير المنتدى
مدير المنتدى

عدد الرسائل عدد الرسائل : 729
العمر العمر : 53
الموقع الموقع : منيا القمح - شرقية
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : Graphic & Ads Designer و الحمد لله
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 04/03/2009

https://shabab-e3lam.alafdal.net

مُساهمة من طرف al 3amry group السبت ديسمبر 25, 2010 11:17 pm

عمر الكلام ده مش هيبقى كده على العام
واهدى يا محمد شويه لحد ما نتقابل ونتكلم فى الموضوع ده
محمد انتا كده شتمت كل اللى فى المنتدى فياريت بلاش تجريح لاى عضو فى المنتدى هنا على الاقل لعند ما نتقابل

al 3amry group
مشرف
مشرف

عدد الرسائل عدد الرسائل : 69
العمر العمر : 34
الموقع الموقع : عايش جوه محلى
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : هارد وير وسوفت وير (مدمن صيانه)
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 15/12/2010

مُساهمة من طرف ???? السبت ديسمبر 25, 2010 11:47 pm

انا لم اجرح فى احد ولكن الكلام اللى قولت عليه ده موجود بالفعل فى موضوعين على ما اتذكر
ثانيا هناك مواقف تحتاج الى اللين ومواقف تحتاج الى الشدة ويتهيالى موقف زى ده يحتاج الى الشدة حتى لايتكرر وانا شايف ان اللى مميز منتدانا عن المنتديات الاخرى انه لايوجد فيه التجاوزات التى تحدث فى المنتديات الاخرى

????
زائر

مُساهمة من طرف شهرزاد الأحد ديسمبر 26, 2010 1:27 pm

ياريت يا جماعة نعرف ان اختلاف الراى لا يفسد للود قضية
المفروض كل واحد يقول رايه بصراحة طالما مفيهوش تجريح لحد وانا شايفة ان الاستاذ محمد مغلطش لما قال كده لان ده رايه ومن حقه يعبر عنه

وانا كمان شفت الردود دى واستغربت منها جدا واتضايقت وكنت هرد بس كنت مستنية اللى اتقالها الكلام ده ترد بس للاسف مردتش

بس احنا بنعتبر اننا اسرة واحدة فعلا فى المنتدى بقالنا اكتر من سنتين تقريبا بس محصلش رد زى ده قبل كده
بس ممكن يكون خطأ او حسن نية المفروض كان حضرتك يا استاذ محمد تقوله بينك وبينه وليس على الملأ كاخ لاخوه

انا اسفةولكن حبيت انى اشارك برايى بس
شهرزاد
شهرزاد
مشرف
مشرف

عدد الرسائل عدد الرسائل : 690
العمر العمر : 32
الموقع الموقع : ام الدنيا
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : صحفية باذن الله
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 24/08/2009

مُساهمة من طرف ehab.pop الأحد ديسمبر 26, 2010 1:41 pm

شدة ولين
ايه يا محمد ما تهدى شوية يا عم وانتي يا شهرذاد ما تولعيش الدنيا هي مش حرب وايه المشكلة يعني الي تستدعي اعلان الحرب بتاعتك دي يا محمد وكأن الجميع الحد يا عم اهدى اكيد اي حد قال الكلمة دي كان نوع من الشكر وبعدين احنا كلنا اخوات مش وكبرنا قوي على الكلام ده
يا جدعان اهدوا وايه يعني كلمة شكرا يا قمر ايه المشكلة
طيب لما اقول شكرا يا عيون القمر وبدل مااقول اسمها كله بقول مثلا شكرا يا قمر على المرور الرائع وعلى فكرة يا محمد ده انا قولته فعلا
وكنت اقصد عيون القمر ده لو كنت فاكر غير كدا فده براحتك ثانيا انت خليت المنتدى عصبي جدا بالشكل ده والله يا بني حرام عليك قوي
نفسك وواهدى ابوس ايديك مش تخلي الدنيا تولع
على فكرة بقى
اي بنت في المنتدى ده بقى احلى من القمر بالعند فيك

ده مش كلامي ده كلام ابن مالك لما رد على الراجل الي قسم ان زوجته احلى من القمر فرد ابن مالك مؤكدا على كلام الرجل قائلا بالفعل زوجتك هي احلى من القمر واستشهد بالاية الكريمة
ولقد خلقنا الانسان في احسن تقويم
يعني انت احلى من القمر واي بنت كمان هنا احلى من القمر بالعند فيك هههههههههههههههههههههههههههه
ehab.pop
ehab.pop
عضو فعال
عضو فعال

عدد الرسائل عدد الرسائل : 1200
العمر العمر : 33
الموقع الموقع : مصر كلها بلدي
العمل/الترفيه العمل/الترفيه : بعمل واحد شاي
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 02/11/2009

https://shabab-e3lam.alafdal.net/profile?mode=editprofile

مُساهمة من طرف ???? الأحد ديسمبر 26, 2010 7:08 pm

انا معرفش كل اما اكلمكم فى موضوع معين تكبروا الموضوع وتخلوه الحاد وكفر عياذا بالله انت تقولى الكل الحد وعمر يقولى كفار قريش ويهود بنى قينقاع انا عاوز اقولكم حاجة انا بعتبر نفسى اول المقصرين واخر الملتزمين وانا بالفعل كذلك وقبل ان انصح اى شخص من موضوع معين انصح اولا نفسى وانا دلوقتى عرفت الفرق بيننا وبين الصحابة رضوان الله عليهم جميعا هم لم يسبقونا بكثرة صلاة او صوم ولكن سبقونا بشىء وقر فى قلوبهم كما اخبر الرسول صلى الله عليه وسلم الصحابة وقال لهم ان ابى بكر لم يسبقكم بكثرة صلاة او صوم ولكن بشىء وقر فى قلبه وهاهو حنظلة رضى الله عنه ياتى الى ابى بكر ويقول له نافق حنظلة يا الله لم يقل على نفسه انه نافق لانه وقع فى معصية لا والله ولكن اترك لكم هذا الحديث لتعرفوا لماذا قال على نفسه انه نافق

يقول الصحابي الجليل حنظلة الأسيدي: لقيني أبو بكر وقال: "كيف أنت يا حنظلة؟ قلت: نافق حنظلة! قال: سبحان الله، ما تقول؟ قلت: نكون عند رسول الله (صلى الله عليه وسلم) يذكِّرنا بالنار والجنة حتى كأنا رأي عين فإذا خرجنا من عنده عافسنا – لاعبنا وخالطنا - الأزواج والأولاد والضيعات فنسينا كثيرا! فقال أبو بكر: فوالله إنا لنلقى مثل هذا. قال حنظلة: فانطلقت أنا وأبو بكر حتى دخلنا على رسول الله (صلى الله عليه وسلم)، قلت: نافق حنظلة يا رسول الله، فقال: وما ذاك؟ قلت: يا رسول الله، نكون عندك تذكرنا بالنار والجنة كأنا رأي عين، فإذا خرجنا من عندك عافَسْنا الأزواج والأولاد والضيعات ونسينا كثيرا. فقال رسول الله (صلى الله عليه وسلم): "والذي نفسي بيده لو تدومون على ما تكونون عندي وفي الذكر لصافحتكم الملائكة على فرشكم وفي طرقكم ولكن يا حنظلة ساعة وساعة – وكررها ثلاثا" رواه مسلم في صحيحه.

وكلمة اخيرة ان الاسلام ليس صلاة او صوم فقط ولكن الاسلام منهج حياة
وعاوزك تصفى ذهنك وقلبك وتعتبر ان واحد تانى هو اللى كاتب الموضوع وتقراه من الاول وبتركيز

????
زائر

- مواضيع مماثلة